fredag 24 juli 2009

Uniformsjackan

har ju kommit tillbaka (igen!) på modescenen.
En kul jacka som kanske speciellt lämpar sig till jeans. Sen att faktiskt hitta (ok, jag letade väl inte riktigt efter någon!) en som passade till mig var mest att räkna som en bonus till garderoben.
Jackan från Lindex (Generous) och jeans från Haléns (South).

Att sen hitta ett par jeans med smala ben är något jag blev mycket nöjd med. Men jag kan varmt rekommendera Haléns om du letar efter några. Märket South har jeans i flera färgställningar, olika benlängder och beroende på modell så kan du även på vissa välja mellan normal och högre midja. Just dessa här tog jag i hög midja och en kortare benlängd då jag vill ha dem till sandaler. Sen att benlängden inte stämde riktigt men det kan jag leva med.

Något som dock är viktigt att tänka på, jeansen är, faktiskt!, stora i storleken så beställ i alla fall en storlek mindre än vanligt. De töjer sig också ganska mycket vid användning.

Och snälla, tänk på att alla som säger att man skall "balansera" en större överkropp med att använda byxor med bootcut inte har rätt alla gånger! Många ggr är det mer smickrande med en smalare byxa, speciellt om man inte är så lång!





Köpte ett kakfat idag,
betyder det att jag måste börja baka nu?

Och den här bilden får symbolisera att en väldigt god vän till mig har blivit mamma för första gången idag! Grattis till en liten Alva!




1 kommentar:

  1. Snyggt!!
    Jag med mina koben gillar lite mer vidd i benen... men du med dina raka är så snygg!
    Japp, nu är det bak som gäller!! Snyggt fat!
    Vad roligt att bebben har kommit! Hoppas korten vart bra!
    Kram

    SvaraRadera