torsdag 2 juli 2009

Bara ben i shorts..

är inte alltid det lättaste valet att ta. Just shorts som man kan känna sig bekväm i, är väl något av det svåraste att hitta. Vi kan väl säga som så att det shortsmodet som är nu, och jag, inte helt kommer överrens! Visst är det snyggt och kul med korta jeans-shorts men, knappast på mig.
En modell som däremot är bra, inte bara till mig men faktiskt till de flesta former av den kvinnliga kroppen är den som jag har på mig här på bilden.

Genom att byxan slutar vid knät så slippar man för det första att kanske visa den del över knät som många är "känsliga" för. Men samtidigt så skall man se till att den slutar på den "rätta" platsen på knät. Just där vaden "går över" till knät är de flesta som smalast. Är man dessutom lite kort så så får man en förlängning av benen av samma anledning. Är man kort och har en lite längre byxa som slutar mitt på vaden däremot, då har det en tendens till att se lite "avhugget" ut.

Har man som jag långa ben så gör det inte så mycket men är man utrustad med lite kortare så skall man passa sig lite för den sk caprimodellen.

Just dessa gråa har jag haft ett par år men detta är ett par shorts som du lika gärna kan ordna själv. Har du ett par jeans hemma så är det bara att klippa till! Vill man så kan man ju, om det är en vidare modell, sy in dem i benen så att man får den riktiga siluetten.

Tunikan är från KappAhl, i tunn bomullscrepe och en "lifesaver" i dessa dagar med upp mot 30 graders värme! (Därför är det också den osminkade sanningen ni ser här!)

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är väldigt roligt att läsa dina modetips!
    Ett problem är att jag gillar capri byxorna... har däremot lite svårt med de du har som slutar nedanför knäna. Mina koben du vet... ;-)
    Ha en bra helg!
    Kram Bettis

    SvaraRadera