torsdag 23 juli 2009

Somriga blommor

I dag öser det ner utanför så därför måste jag "göra tvärt om" och ta på mig något som andas sommar! Det finns ju alltid gummistövlar!

Klänning och jacka från Haléns, jackan är en lite kortare variant som, om sanningen skall fram, jag egentligen inte borde ha eftersom jag i mig själv har hög midja och med en sådan modell så kortas överkroppen av ännu mer. Men eftersom marknaden inte precis översvämmas av jeansjackor i min storlek så får det gå ändå. Just till en klänning så fungerar det hyfsat. Jag gjorde en chansning med klänningen som är i strl 44/46, egentligen en strl för liten men den var ganska stor i storleken så med "något över" (vilket jag alltid har i alla fall) så fungerar det!
Tänk på att rundare former gärna passar bäst i sk empiremodell, skärning strax under bysten, eftersom de flesta av oss där har den "smalaste" delen på överkroppen. Med rätt tyg (eller underklänning) så draperar sig klänningen över magen.







Brun väska och skärp till
så är det färdigt.
Väska som har varit med sedan urminnes tider,
men, men
Den som spar hon har!




1 kommentar:

  1. Hej!
    Snygg topp, kul färg. En färg jag själv aldrig skulle kunna ha... Skorna var så söta!

    Vad fin du är i sommarklänningen! Jag tycker det är fint med lite volanger!

    Jag har köpt ett par nya ringar, kika in hos mig så får du se! ;-)
    Kram

    SvaraRadera