lördag 27 juni 2009

Sommar och Sol!

Man kan ju inte annat än att bli på gott humör när sommaren äntligen kommer!
Visst, det blir för varmt, man svettas så fort man försöker göra något, allt skrynklar på en och mascaran rinner! Men vad gör det när man kan ta frukost och morgontidning på stranden, du kan sitta ute hela natten och svalorna flyger så högt att du knappt ser dem!
Och nej, som den badkruka jeg är så har jag fortfarande inte stoppat en tå i vattnet! Men om, som de lovat, värmen fortsätter så finns det nog en möjlighet att jag övervinner min motvilja för vatten under 25 graders värme.

Men så var det ju också det där med kläder, vad tar man på sig när termometern närmar sig 30 grader? Det ideella är ju att bara slänga på sig en tunn klänning och ett par sandaler men som de flesta vet som är upp mot min storlek så är inte alltid det det lättaste. Först och främst för att, i alla fall jag, är van vid att arbeta "med lager" som ni säkert har sett. En annan orsak är att det är väldigt svårt att hitta riktiga sommarklänningar över storlek 46.
I år finns det mycket klänningar med smockresår vilket i sig fungerar bra men de är oftast utan ärm och endast med smala axelband och jag själv, jag kan ju inte tala för alla, föredrar lite mer påklätt än det.
Här har jag på mig en klänning som jag hittade för ett par år sedan. Tunn bomull, liten ärm och svagt figursydd. Tyvärr har jag inte klarat att hitta något mer liknande, för detta är verkligen en klänning som blir använd så fort högtrycket kommer! Just denna kom från Lindex (tur att dem finns) och jag tror jag hittade den sista i Göteborg den gången!
Sandalerna är från Vagabond och köpta på Melinas skor i Mölndal. Skön sula och Röda!

Idag blev det också något från rean, det är ju inte något "springa i affärer väder" men när jag nu gick förbi! En jeansväst från KappAhl för 199,- får man väl kalla ett fynd! Och som sagt,västar är bra!






Fortsätt njut av sommarvärmen! Kom ihåg:
Sommaren är kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar