fredag 11 september 2009

Summer is back in town!

Ja då fick vi ett återbesök av sommaren innan den ger sig för detta året. Temperaturer över 20 grader, vinden har lagt sig och fåglarna kvittrar! Det skall inte mycket till för att humöret skall stiga "ett par grader".
Slipper även en stund till att ta på det svarta/gråa som väntar i garderobens gömmor.
Visst har även hösten och vintern sina stunder men finge jag välja så föredrar jag vår och sommar. Medans jag skriver detta så börjar jag fundera kring möjligheten att det finnes någon åkomma som heter färgfobi? Om så, den lider jag troligtvis av!
Nej då, det är inte så illa, men om jag får välja mellan vitt, rött och gult eller svart, grått och brunt, ja då är inte valet så svårt!
Och ja, jag vet att man kan använda de färgerna även under vinterhalvåret men effekten blir inte den samma!

I vilket fall som helst, ut i solen och klänning på!


Klänningen som plagg har jag skrivit om tidigare men det kan inte nog betonas (helst till dem som designar!) att det behövs fler modeller för oss "välvuxna" damer. Ett sådant år som detta där vi översvämmas av söta, vackra, stiliga och färgrika modeller i alla media så är det ganska frustrerande för en själv attvara tvungen att leta med ljus och lykta efter några i en storlek och modell som tilltalar ens smak.

Det finns några aktörer som har förstått att det finns en marknad för modeller som - inte är tält, i "jersey" , har kort puffärm eller en rund utringning som slutar för högt upp och ger en ett bröstparti som en ladgårdsvägg!

Tyvärr är de fortfarande för få men, om någon av dem behöver råd och tips på vilka modeller som fungerar, ring mig!

Min klänning här är från Bonaparte och finns fortfarande att få tag på men nu till reducerat pris!
Träskor - Skofyndet.se och väskan är en gammal modell från Friis&Company.

2 kommentarer:

  1. Så himla snygg klänning! Den blev jag verkligen kär i!! WOW
    Väskan var oxo snygg!
    Men klänningen!! *klappar i händerna*

    SvaraRadera
  2. Vill också ha! Klänningen är jättesnygg!!!!!!!!!!!!! kram B-M

    SvaraRadera