måndag 7 september 2009

Kungsblått...

kornblått, klarblå - kärt barn har många namn! Men visst är det en kul färg och även om det nu lackar mot höst så skall nog denna jacka få komma ut och vädras ett par ggr till! Den var ju flitigt visad på TV i våras men kanske just därför så blev det inte så många som köpte den, rädda för att "alla" skulle gå i den kanske? Vad vet jag?! Från Ellos var den om någon är intresserad...

Hem till mig kom den i alla fall och jag blev nöjd, en liten återblick på en av 80-talets hetaste färger är väl aldrig fel!
Modet slutar aldrig att fascinera, stilar man trodde sedan länge var "döda och begravda" och aldrig någonsin skulle tilltala en ny publik sticker plötsligt upp sitt huvud och - "we´re baack"!!
Och denna säsong (tycker jag) slår alla rekord! Det är djurmönster, argyll, spets, draperat, "överknä", neon, kostymer mm mm.

Frågan är väl om valfriheten någon gång har varit så stor som nu!
Men det är ju bara att tacka och ta emot, har man någon speciell stil som man annars saknar i butiker så är det väl dags att bunkra upp nu!

Linnebyxor från Bonaparte , sandaler Tamaris och Nej, tyvärr så finns inte den här väskan någonstans! Denna är köpt i Norge för ett antal år sedan men liknande finns i butiker nu! Bla har Accent en i rosa (och svart) färg som är riktigt snygg och till ett fördelaktigt pris! Skulle ni vilja se lite av vad som finns ute av den väska som har stått för inspirationen, (Hermes Birkin Bag- om någon klarat att undgå den!) så rekommenderar jag The Purse Blog som har samlat all slags info om olika designer bags och dess bärare!

1 kommentar: